مشکل بزرگ با اعلام این خبر در اوایل ماه ژوئن که اولین قطار باری تا به حال چپ چین شهر لانژو محدود برای پایتخت ازبکستان تاشکند است که لینک های راه آهن در قرقیزستان مورد نیاز برای این سفر هنوز انجام می شود.

حتی به نزدیک بودن به پایان رسید.

به نظر می رسد چین-قرقیزستان-ازبکستان (CKU) راه آهن است که فقط یکی از آن پروژه های بزرگ تصور دهه پیش است که ممکن است هرگز ساخته شود.

اما در این مورد وجود دارد این است که برخی امیدواریم که از آن خواهد شد متوجه شدم — هر چند آن را احتمالا باید منتظر زمان بهتری در اقتصاد جهان است.

جایگزین برنامه سفر

برای جبران فقدان کامل قرقیزستان لینک در این پروژه جدید “راه آهن” ترکیبی از حمل و نقل حمل و نقل خط ابداع شده است.

این قطار که در سمت چپ لانژو ایستگاه در چین و شمال غرب استان گانسو در ژوئن 5 حمل بار از برخی از 230 تن از لوازم برقی به ارزش حدود 2.6 میلیون نفر است.

قطار اولین سفر به کاشغر در غرب منطقه خودمختار سین کیانگ اویغور در نزدیکی مرز با قرقیزستان. از کاشغر کالا لود شد بر روی کامیون ها برای سفر به سوی غرب در سراسر قرقیزستان به شهر اوش که در آن آنها reloaded بر روی قطار عازم تاشکند. بخشی از این مسیر استفاده از Pap-Angren خط راه آهن در ازبکستان است که کمک به ساخت و آن را باز کرد در اوایل سال 2016.

The Angren-Pap railway


این Angren-Pap راه آهن

بارگیری و تخلیه کالا همراه با حمل و نقل عملیات تکرار خواهد شد هنگامی که قطار از تاشکند برگ برای چین به دلیل انجام برخی از 525 تن از ازبکستان پنبه به ارزش برخی از $1 میلیون نفر است.

حداقل چینی قطار خروج به نظر می رسد که reawakened قرقیزستان برای خود کسب و کار ناتمام.

در تاریخ 17 ژوئن در قرقیزستان رئیس جمهور Sooronbai Jeenbekov جلسه با وزیر خارجه Chingiz Aidarbekov حمل و نقل و جاده های وزیر Janat Beyshenov و واسیلی Dashkov رئیس دولت شرکت راه آهن قرقیزستان تعمیر Zholy به بحث در مورد راه آهن مسائل که شامل خط از چین به ازبکستان.

Jeenbekov گزارش در توصیف این خط راه آهن اتصال چین و ازبکستان به عنوان یکی از بزرگترین و استراتژیک ترین پروژه های مهم برای قرقیزستان.

در ژوئن 18, با توجه به قرقیزستان تعمیر Zholy وب سایت “ساخت چین-قرقیزستان-ازبکستان راه آهن شروع خواهد شد در یک ماه” و شرکت سر Dashkov گفت که او نمی بینم هر “خاص موانع” بلکه “چند نکته [به این نتیجه].”

اما این پیام ناپدید شده از سایت در ماه ژوئن 19.

رئیس قرقیزستان تعمیر Zholy راه آهن طراحی و ساخت و ساز بخش Zhamshitbek Kalilov بعد گفت: ژوئن 18 پست یک سوء تفاهم و گفت: به هیچ وجه ساخت و ساز شروع خواهد شد در ماه جولای.

نه قرقیزستان مسیر

Kalilov گفت: مذاکره با چین و ازبکستان مقامات در ادامه به طور عمده توسط ویدئو کنفرانس با توجه به کروناویروس اما او ذکر شده هنوز هم وجود دارد مسائل مالی و همیشگی مشکل از مسیر سنج اندازه.

این CKU راه آهن پرداخته شده است پس از بخش دوم از 1990s شروع شد.

نخست وزیران چین و قرقیزستان و ازبکستان همه ملاقات در قرقیزستان-چین Irkeshtam پست مرزی در 21 ژوئیه سال 1997 برای باز کردن گذرگاه است.

آنها در آن زمان گفت: آنها نیز به زودی باز اندیجان-اوش-کاشغر بزرگراه هر چند بزرگراه تنها شروع به کشتی کالا در اوایل سال 2018 — هنگامی که آنها وعده داده شده راه آهن نیز اتصال این سه کشور.


در ژوئن 2001 قرقیزستان حمل و نقل و ارتباطات وزیر Kubanychbek Jumaliev اعلام کرد توافق رسیده برای ساخت و ساز از CKU خط راه آهن بود اما بیش از شش سال بعد — در ژانویه 2008 — که چین ایسنا خبر داد ساخت راه آهن آغاز شده و این خط به پایان می رسد در سال 2010.

پس از این پروژه بود که اغلب ذکر شده که ازبک و یا مقامات قرقیزستان در ملاقات با مقامات چینی اما پیشرفت کمی ساخته شده بود در پایان آن.

در سال 2017 قرقیزستان رئیس جمهور Almazbek Atambaev صحبت در مورد پروژه راه آهن, اعتراض به این واقعیت است که پیشنهاد خط راه آهن نمی خواهد هر گونه توقف در قرقیزستان.

Atambaev پیشنهاد راه آهن را از مسیر های مختلف از یک برنامه ریزی به طوری که قطار نیز خدمت از راه دور قرقیزستان شهرهای آت-باشی و کزرمن قابل توجهی انحراف شمال از برنامه های اصلی و یکی که Atambaev بستری خواهد اضافه کردن 1.5 میلیارد دلار به هزینه ساختمان راه آهن.

Kalilov نشان میدهد که این مسیر هنوز به طور کامل به توافق رسیدند. در ماه مارس سال 2018 زمانی که Kalilov شد وزیر حمل و نقل گفت: چین بود و اصرار دارد در کوتاهترین مسیر ممکن است از طریق قرقیزستان.

که به احتمال زیاد به معنی از طریق Irkeshtam عبور برخی از 230 کیلومتر تقریبا با توجه غرب از کاشغر و مسیر که کامیون در حال حاضر با استفاده از به عنوان بخشی از راه آهن در لینک.

اما Kalilov گفت: قرقیزستان شد اعمال “تمام تلاش به طوری که راه آهن می رود از طریق تصویب در Torugart” که اجرای برخی از 165 کیلومتری شمالی از کاشغر قبل از تبدیل غرب به قرقیزستان و سر به سوی ازبکستان.

قرقیزستان ندارد اضافی 1.5 میلیارد دلار Atambaev ذکر شده و در ژوئن 18 پیام به طور خلاصه نوشته شده در قرقیزستان تعمیر Zholy سایت Dashkov گفت: راه آهن از طریق قرقیزستان به حال تخمین زده می شود برچسب قیمت برخی از 4.5 میلیارد دلار.

خط است که نه تنها برخی از 450-500 کیلومتر اما عبور از آن را از طریق کوه ها گاهی اوقات در ارتفاعات 2000 به 3500 متر می باشد.

که به معنی آن خواهد شد نیاز به ساخت نزدیک به 50 تونل-و بیش از 90 پل. منظور بسیار بلند برای هر کشور به خصوص یکی مثل بسته های پول در قرقیزستان.

Kyrgyzstan presents a huge challenge for any transportation project.


قرقیزستان ارائه یک چالش بزرگ برای هر پروژه حمل و نقل.

Dashkov گفت که زمانی که آن را به پول “روسی و ازبکی طرف آماده هستند تا به ما کمک کند.”

آن کنجکاو بیانیه به هیچ یک از این کشورها هستند در یک موقعیت مالی به صرف این نوع از پول در ساخت و ساز از راه آهن از طریق قرقیزستان و روسیه در مورد آن را دشوار است برای دیدن چرا روسیه به صرف پول در یک پروژه است که به ارائه یک مسیر تجارت بین آسیا و اروپا است که اجتناب خاک روسیه است.

که گفت:, گرفت, گزارش در پایان نوامبر سال 2019 که Jeenbekov گفت: روسیه ارائه شده بود قرقیزستان با 200 میلیون روبل (سپس ارزش برخی از $3.15 میلیون) برای آماده سازی “ویژگی های اقتصادی بر اساس” برای CKU راه آهن و وزیر امور خارجه روسیه سرگئی لاوروف گفت: در آوریل سال 2020 وجود دارد مذاکرات با چین در مورد روسیه مشارکت در ساخت CKU راه آهن.

بهترین مسیر غرب

گزارش در آغاز ماه ژوئن در مورد باز کردن راه آهن در ترکیب حمل و نقل حمل و نقل خط ادعا کرد که اگر و زمانی که یک راه آهن را از طریق قرقیزستان آن خواهد بود که کوتاه ترین مسیر برای چین به تجارت با اروپا و خاورمیانه است.

در حال حاضر اصلی ترین خط راه آهن اتصال چین به اروپا و خاورمیانه اجرا می شود از طریق قزاقستان Khorgos عبور و یک گزارش گفته است که توسط حمل و نقل از طریق قرقیزستان و ازبکستان در این مسیر خواهد بود “295 کیلومتر کوتاه تر از طریق Khorgos.” همچنین ادعا کرد که “در مقایسه با مسیر سنتی [از طریق Khorgos] زمان ذخیره خواهد بود تا آنجا که پنج روز.”

که چشم انداز ممکن است جذاب به قزاقستان اما چند کشور دیگر به نفع ایستاده از چنین مسیر اگر CKU خط افزایش یافته است بیشتر به سوی غرب.

یک گزارش گفت: گسترش خواهد اجرا از طریق افغانستان به ایران و از ترکیه به اروپا و در حالی که یکی دیگر گفت: این مسیر اجرا می شود از طریق ترکمنستان و توسط کشتی از طریق دریای خزر به استانبول و اروپا است.

در حالت ایده آل آن می تواند تقسیم و هر دو را انجام دهد هر چند هر خط راه آهن از طریق افغانستان صورت خواهد همان مشکلات امنیتی که برای بیش از 20 سال مانع ساخت و ساز از خطوط برق و طبیعی-خط لوله گاز از آسیای مرکزی از طریق افغانستان به پاکستان است.

بلافاصله برای چین منافع تکمیل CKU خط خواهد برای باز کردن یک خط به Mingbulak حوزه نفت در ازبکستان. Mingbulak است بهترین و شناخته شده بودن این سایت احتمالا بدترین داخلی نشت نفت در تاریخ است. یک انفجار در یک چاه در اوایل ماه مارس سال 1992 منجر به برخی 285,000 تن روغن ریخته بودن که کمک سوخت آتشی که بیش از یک منطقه از بیش از 60 هکتار برای برخی از دو ماه.

سایت رها شده بود تا زمانی که نفت ملی چین پارسیان (آمو) یک قرارداد امضا شده در اکتبر 2008 (اجرا می شود که تا سال 2035) به بازگشایی و توسعه در این زمینه است. کار متوقف شد و دوباره در سال 2015 به دلیل قیمت پایین نفت در بازارهای جهانی اما از سر گرفت در سال 2017 و آمو معتقد است وجود بیش از 30 میلیون تن نفت وجود دارد و که Mingbulak در نهایت می تواند تولید برخی از 4000 بشکه در روز.

نه مقدار زیادی به ویژه برای چین نیاز دارد, اما آن است که کمتر از 500 کیلومتر از چین مرز.

به عنوان آن می ایستد در حال حاضر تنها راه برای حمل و نقل آن از طریق جاده. اما Mingbulak واقع شده است و در ازبکستان استان نمنگان به عنوان Pap ایستگاه راه آهن است که در CKU خط راه آهن.

و با فرض قرقیزستان می تواند به متقاعد کردن چین و ازبکستان و هر کس ممکن است بودجه راه آهن ساخت و ساز شامل برخی از قطار متوقف می شود در قرقیزستان, وزیر حمل و نقل Beyshenov ادعا کرد در ماه اوت سال 2019 خط راه آهن می تواند کمک به قرقیزستان باز کردن معدن جدید سایت های است که اجازه می دهد قرقیزستان برای صادرات بیشتر و زغال سنگ و طلا و آلومینیوم و آهن و سایر منابع.

قرقیزستان تقریبا مطمئنا نمی خواهد شروع به ساخت آن بخش از خط آهن در هر زمان به زودی.

اما CKU راه آهن یکی از دو پروژه بزرگ اتصال چین به آسیای مرکزی باقی می ماند که ناقص (این دیگر خط D از ترکمنستان-چین-خط لوله گاز.

و پیشنهاد گسترش راه آهن به اروپا و خاورمیانه-یک روز دور در آینده — همیشه جذاب به بیشتر کشورها از چین و قرقیزستان و ازبکستان.

RFE/RL در قرقیزستان خدمات محلی شناخته شده به عنوان Azattyk کمک به این گزارش

tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de