گرجستان کانال تلویزیون معاون استعفا به دلیل “فشار سیاسی’

گزارشگران بدون مرز (RSF) می گوید استعفای یک گرجی در منطقه عمومی تلویزیون کانال معاون مدیر این هفته آخرین نمونه از “فشار سیاسی” تضعیف رسانه های کثرت گرایی و آزادی بیان در قفقاز جنوبی کشور است.

در فوریه 2, Natia Zoidze اعلام کرد استعفای او از Adjara TV مستقر در دریای سیاه در شهرستان بندر باتومی و گفت آن را ناشی از یک “راه حل سیاسی است.”

او را متهم کرده بود که تلویزیون کانال جدید, مدیر, Georgi Kokhreidze از اعمال فشار برای تغییر در سرمقاله سیاست.

Zoidze استعفای است “نشان دهنده رشد سیاسی فشار بر دولت متعلق به رسانه ها در گرجستان” جین Cavelier رئیس RSF شرقی اروپا و آسیای مرکزی میز در بیانیه ای گفت: در 5 فوریه.

در همین حال “دولت متحدان به طور فزاینده گرفتن کنترل بحرانی و یا رسانه های مستقل” گفت: Cavelier, که به نام مقامات گرجستان برای تضمین رسانه های استقلال و کثرت گرایی در اجرا تا اکتبر انتخابات پارلمانی است.

گرجستان کانال های تلویزیون را از رنج می برند “سیاسی-گرایش اقدامات دولت” با توجه به پاریس مبتنی بر آزادی رسانه ها ناظر است.

آن را با ذکر مورد از محبوب مخالفت ایستگاه های تلویزیون, Rustavi 2 که “تبدیل به دولت منادی” پس از یک تغییر در مالکیت در سال گذشته است.

این تغییر منجر به خروج بسیاری از Rustavi 2 کارکنان. آن مدیر کل نیکا Gvaramia اخراج شده و تحت تعقیب به اتهام “سوء استفاده از قدرت است.”

گرجستان در رتبه 60 از 180 کشور جهان در RSF را 2019 جهان در فهرست آزادی مطبوعات.

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>