پیستون چیست و طرز کار آن چگونه است؟

علامتها حک شده روی پیستون چه معنایی دارند؟ همین نوع از پیستونها به دو طریق ریختگی یا آهنگری ساخته می شوند و گرچه در ایجاد پیشرانهها یا این که موتورهای امروزی پیستونهای آلومینیمی ریختگی عمده مرسوم هستند، البته دسته از آهنگری برای موتورهای سنگین و مالامال توان بهره گرفته می گردد و همین دسته از پیستونها استمرار بیشتری دارند. گرچه امروزه پیستون های آلومینیمی ریختگی ترویج بیشتری دارا هستند ولی نوع آهنگری آن برای موتور های سنگین و لبریز قدرت مالک پیستون سازی تبریز استفاده میشود. در صورت شاتون زدن، موتور اتومبیل می بایست گشوده شود و این قطعه بوسیله یک جوشکار جوش دیتا شود یا این که بلوک سیلندر تعویض شود. برخی از مکانیکها به جهت از بین بردن مشکل از یک واشر اضافی در کنار سرسیلندر تراش خورده به کار گیری میکنند و واشر را دوتا میکنند، خوب تر است که سرسیلندری که چندبار تراش خورده آن را بده بستان کرد و بدون شک می بایست سرسیلندر را آیتم تحلیل قرار داد که تاب نداشته باشد و حتما صاف و بدون پیچ خوردگی و اعوجاج باشد. وقتی همین خلل پیش آمده از بزرگی سر شاتون باشد می بایست بیرینگهای میل لنگ و بخشهای نشت بندی کننده را نیز ردوبدل کرد. از معایب پیستونهای ساخته شده از آلیاژ آلومینیوم میتوان انبساط دوچندان آن‌ها اشاره کرد که پیش از همین نیز به آن اشاره شد. همین بدان معناست که لقی در همین پیستون میبایست اندکی اکثر از لقی در پیستونهای چدنی باشد، غالبا برای جلوگیری از انبساط پیستونها از روشهای مخصوصی به کار گیری می شود که در تحت چهار طرز مرسوم آنها را به اختصار میکنیم. اما در زمانه ایجاد پیستونها غالبا کوشش می‌گردد همین قطعات را پاره ای بیضی صورت بسازند. فنر معمولا شامل چندین شکاف یا این که پنجره (مجرا) به جهت رجوع و برگشت روغن به شیار رینگ روغنی می­باشند. عمده همین قطعه ها از آلیاژ قالبی یا گرانشی آلومینیوم ساخته می­شوند. یکی از از شاخصهای چک کردن کارایی کارکرد موتور باز‌نگری عیوب پیستون و استراتژی برای برطرف شدن آن است، در ادامه قصد داریم که به این مطالب اساسی بپردازیم تا اگر این مشکلات برای شما پیش آمده هست بتوانید به راحتی آن را برطرف یا هنگامی که به تعمیرگاه مراجعه میکنید بتواند داده ها صحت را به تعمیرکار ارائه بدهید تا خلل حل شود. وقتی که شاتون و بغل یاتاقان بیش از حد لق باشد، سربزرگ شاتون موجب شکستگی شاتون شود و وقتی سایش یاتاقان سربزرگ شاتون بیش از حد باشد سبب انحراف شعاعی شاتون می‌شود و لرزش و پیچشش که تولید میشود باعث شکستن شاتون و موجب ایجاد خسارت زیادی به موتور می گردد و درصورتیکه به موقع متوجه همین ایراد نشود و ماشین را خاموش نکنید ممکن میباشد منجر شکسته شدن جداره سیلندر شود و نیاز باشد که تمام تیم سیلندر و موتور خودرو ردوبدل شود، چونکه تعمیر سیلندر کاری هزینه متعددی داراست و پردردسر است و صرفا به جهت زمانهایی که آسیب ناچیز باشد مناسب هست وگر نیکی اصلا همین کار پیشنهاد نمیشود، بررسی و اندازه گیری یاتاقان سر بزرگ شاتون در هر توشه گشوده و بسته نمودن موتور موجب تشخیص به موقع و پیشگیری از آن شود. غلظت سوخت وارد شده به داخل موتور بیش از حد و ترازو ناچیز باشد، یعنی سوخت خیلی رقیق باشد. هواپیما برای حرکت بر روی باند و آماده شدن برای پرواز نیاز به یک موتور و گیربکس دارد . پیستون هم از همین قاعده مستثنا نمیباشد و برای حرکت سهل وآسان و بدون خلل باطن سیلندر نیاز به روغنکاری دارد. ولی این نکته فراموش نشود که منظور از یاتاقان های متفاوت به همین مفهوم نمی باشد که در یک موتور می بایست از یاتاقان های مختلف به کار گیری نمود. نشانه F ،Front، مکان نما و مثل اینها همه یک معنی دارا هستند و جهت قرار گیری پیستون در سیلندر را نشان میدهد. پیستون، در این مکانیزم ها، بخش متحرکی است که در درون یک سیلندر قرار می گیرد. این فساد سبب مختل شدن کارایی احتراقی ماشین شده و در نتیجه نیروی ضروری به چرخها انتقال داده نمی شود. بر اثر آلودگی های کربنی و ارتقا رسوبات در گوشه و کنار احتراق، حلقه حاذق به حرکت آزادانه در شیار پیستون نمی باشد و به اصطلاح «قفل رینگ» تولید می شود. در زمان بالا رفتن این قطعه، سوخت متراکم شده و پس از احتراق، به سمت پایین حرکت می کند. کلیدی چرخش میل لنگ شماره 1 در جهت شماره 2، شاتون شماره ۳، پیستون شماره ۴ را به سمت زیر حرکت می دهد. پیستون علاوه بر ادغام مخلوط سوخت و هوا، به خروج دود ناشی از احتراق از سیلندر هم کمک می کند. همین امر به این قطعه امکان استعمال از حداکثر نیروی ایجاد شده بوسیله فرآیند احتراق را می­دهد. در ادامه به علت گرفتن پیستون و روش های برطرف نمودن آن خواهیم پرداخت. همین حلقه فقط به میزان ای روغن را روی جداره سیلندر باقی می گذارد که لایه فیلم روغن برای روغن کاری پیستون و حلقه تشکیل شود.قطر حلقه پیستون اندکی از قطر سیلندر بیشتر میباشد و به علت داشتن خواص فنری قابل تطابق اساسی استوانه سیلندر هستند. همین لقی در پیستونهای آلومینیومی به علت انبساط دوچندان بخش اعظم در حیث گرفته میشود. صرفا ضعف پیستون های آلومینیومی بالا بودن ضریب انبساط حجمی آنهاست. پیستون، (به انگلیسی: Piston)، جزئی از موتورهای رفت و برگشتی، پمپ ها و کمپرسورهای رفت و برگشتی و استوانه های نیوماتیکی و مکانیزم های مشابه است. چنانچه شما همین نوشته را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در گزینه سایت شرکت پیستون سازی تبریز بدست آورید به تارنما ما مراجعه کنید.

ایندکسر