می توانید موتورهایی مانند موتور فورد فیستای جدید یا موتورها مزدا را روی آن سوار کنید. از میان این موتورها می توانید از موتور b۵ با ۱۵۰۰سی سی حجم، موتور b۶ با ۱۶۰۰سی سی حجم، موتور bp با ۱۸۰۰سی سی حجم یا موتور b۳ با ۱۳۰۰سی سی حجم استفاده کنید. پیش از نصب کیت مکش و هدرز، بهتر است با هر دو قطعه بیشتر آشنا شوید. به طوری که شتابگیری آن بهتر از گذشته شده و مصرف سوخت آن کاسته میشود. کلا هر چیزی که تنفس موتور رو بهتر کنه باعث عملکرد بهترش هدرز پراید میشه . بهترین و کم خرج ترین راه، همان استفاده از ورودی هوای بهتر و سیستم جرقه زنی است که به آن اشاره شد.

هدرز و مصرف سوخت
البته این یک میلیون تومان هم تماماً خرج خرید موتور نمی شود، بلکه شامل تقویت شاسی هم هست که باعث می شود بدنه پراید شما در سرعت بالا نلرزد. درحال حاضر شرکت آپکو (وابسته به ایران خودرو) به تیونینگ انواع محصولات این شرکت و ستکو (وابسته به سایپا) به تیونینگ انواع پراید می پردازند. در این مواقع خودرو به خوبی کار نخواهد کرد و به نوعی دچار بدسوزی می گردد. اتفاقی که می توانست در صورت فقدان این سینی ، منجر به آسیب شدید به کارتل شود . ۲٫ بعد از کمی فشار به ماشین و دریفت تو حالت ترکشن وی اس سی اف ممکنه ماشین خاموش بشه که دلیلش اینه تو حالتی که ماشین رو D یا درایو منوال هست اگر به عقب سربخوره خاموش میشه. راه حل: اینم طبیعیه و با برداشتن سرباطری (حتما سرباطری عایق باشد و بعد محکم بسته بشه) مشکل حل میشه و بهتره برای دریفت از دنس مود استفاده کنید.

هدرز خوبه یا نه
راه حل: یه مهندسی بنام تیداک از ایرتویا مرکزی میایند و با تغییر و جابجایی فیوز مشکل کاملا برطرف میگردد بدون هیچ هزینه اضافی. راه حل: اول اینکه این ماشین رو حتما حتما حتما بیمه بدنه کنید و اگر ترکشن وی اس سی رو اف کردید مطمئن باشید ماشینتون تصادف خواهد کرد چون به شدت این ماشین راحت اسپین میشه و فقط یه راننده حرفه ای میتونه بهش مسلط باشه تازه اونم باید خیلی خوش شانس باشه. شاید به همین خاطر بود که تویوتا پرادو 120 با موتور 4 لیتری و گشتاور 440 نیوتون ، در حالت سنگین و استفاده از دنده L2 ، خیلی راحت تر نسبت به رقبا صعود می کرد . اگر هم تصادف کردید و موتور بالای ۴۰۰۰ دور نرفت یعنی ecu رفته تو Limp mode که سنسور ABS درست بشه اون مشکل هم با دیاگ حل میشه.

هدرز تیبا 1 نمایندگی بردم گفتن میل ماهک رگلاژی بندازی درست میشه! فراموش نکنید لاگ رو باید بعد ریمپ بعد از حداقل یک باک رانندگی داینامیک تو اتوبان بگیرید وگرنه AFR درست خونده نمیشه. هفته گذشته مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا اعلام کرد که بزودی سایپا اطلس در جایگاه یک کراس اوور جمع و جور به بازار کشور معرفی میشود. درمجموع با حدود یک میلیون تومان پراید شما زانتیا را هم جا می گذارد. البته موتورهای دیگری مانند bpt وجود دارند که ۳۴۰اسب بخار را در اختیار شما قرار می دهد، اتفاقاً روی پراید هم نصب می شود؛ اما قیمتش هم بالاتر خواهد رفت. طبق اعلام سایپا در سال جدید همزمان با تحویل کوییک اس به مشتریان قراراست نسخه فول آپشن دندهای این هاچبک با نام کوییک G وارد بازار شود؛ با توجه به برنامههای این شرکت برای نسخه فیس لیفت کوییک، احتمالاً در نیمه دوم سال جاری تولید انبوه کوییک G به عنوان نسخه فول آپشن دندهای این هاچ بک کراس فیس لیفت آغاز میشود.

هدرز برای Ef7
ساینا محصولی بهنسبت اقتصادی در سبد سایپا است که مشابهت فنی با تیبا دارد. آیا هیچگونه عملیات مودیفیکیشن روی کاتالیست خالی انجام دادید که راندمانش بهینه بشه یا همینطوری خالی بستید؟ دوستان مطلع بگید آیا محفظه خالی کاتالیزور گیر میاد که ما کاتالیزور خودشو دستکاری نکنیم و قیمتش چنده؟ بیامو ای30 سدان مورد نظر ما نیز به کمک همین کیت بدنه بدل به مدل ام شده است. از این رو نسبتاً همه کارخانجات خودروسازی از نصب هدرز بر روی تولید های ارزان و شهری خود صرف نظر کرده و انجام این فعالیت را به متخصصین مرکزهای تیونینگ واگذار مینمایند. اگر باز هم قانع نشده اید، می توانید با تعویض هواکش و مانیفولد ورودی این موتور به همراه تعویض کامل سیستم اگزوز، نیروی تولیدی آن را حدود ۱۰اسب بخار تقویت کرده و مصرف سوخت را هم ۱۰درصد کم کنید.