نظر اسکالیا درست می‌گفت: تغییر قانون اساسی را آسان‌تر کنید



بنیانگذاران ما قانون اساسی را طوری طراحی کردند که تغییر آن دشوار باشد، اما غیرممکن نیست. در واقع، آنها این سند را با بسیاری از اصلاحات که اکنون به منشور حقوق بشر تبدیل می شود، تصویب کردند. جورج واشنگتن بیشتر اولین سخنرانی مقدماتی خود را به موضوع تغییر اختصاص داد. و البته، توماس جفرسون بعداً به نیاز به تغییرات در قانون اساسی برای نسل‌های آینده اشاره خواهد کرد: اجداد وحشی.

اما امروز، تا حد زیادی به لطف رشد نگرش‌های منفی و کاهش علاقه کنگره به انجام هر کاری، روند اصلاحیه غبارآلود شده است، در حالی که مشکلات ملی ما – از تغییرات آب و هوایی گرفته تا سیستم مهاجرت قدیمی – در حال انباشته شدن است. رکود قانون اساسی ناشی از آن تهدیدی برای جمهوری است – تهدیدی که باید شما را بترساند، حتی اگر فکر می کنید دادگاه عالی تصمیم درستی گرفته است (راوی: نه).

ما باید اصلاحیه را تغییر دهیم.

ماده پنجم قانون اساسی نحوه اصلاح معاهده حکمرانی مشترک را توضیح می دهد. به طور خلاصه، 38 مجلس قانونگذار ایالتی باید پس از پیشنهاد اصلاحیه توسط 67 سناتور و 288 عضو مجلس یا توسط 34 ایالت، اصلاحیه را تصویب کنند. البته جمعیت ما به طور مساوی بین ایالت ها تقسیم نشده است. کوچکترین 12 ایالت تقریباً 14 میلیون نفر را شامل می شود. و در کشوری با 330 میلیون نفر، این بدان معناست که در تئوری، 96 درصد از ما ممکن است مجبور به تغییر قانون اساسی شویم – یعنی اگر همه ایالت های کم جمعیت به یک اصلاحیه رأی مثبت ندهند.

این روند آسانی نیست. از حدود 11000 اصلاحیه قانون اساسی پیشنهاد شده در 233 سال گذشته، تنها 27 مورد موفق بوده است. اما این اواخر هم سخت تر شده است. در کنگره ناکارآمد امروز، جمع آوری دو سوم حمایت از هر چیزی ایده مضحکی است.

بیش از نیمی از تغییرات قانون اساسی در ثلث اول حیات کشورمان انجام شد. 10 مورد اول – قانون حقوق – تقریباً بلافاصله اتفاق افتاد. دو مورد بعدی – محافظت از ایالت ها در برابر شکایت ها و انتخاب رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور به عنوان یک برگه – ظرف چند سال به تصویب رسید. این سه تغییر در حقوق مدنی پس از جنگ داخلی انجام شد و برای پیوستن مجدد به اتحادیه نیاز به تصویب توسط کشورهای شورشی داشت. همه 12 مورد دیگر در قرن بیستم تصویب شدند. آخرین اصلاحیه – اصلاحیه 27، که اجازه نمی دهد افزایش حقوق در کنگره تا انتخابات بعدی کنگره اعمال شود – در واقع توسط منشور حقوق بشر پیشنهاد شد و 202 سال از تصویب آن چشمگیر گذشت تا در نهایت آرای کافی در ایالت به دست آورد تا تبدیل شود. بخشی از قانون اساسی 1992

تغییر قانون اساسی دشوارتر می شود، اگرچه تغییر آن اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. هیچ کس فکر نمی کند که پسرانی که در سال 1787 پیش نویس قانون اساسی را تهیه کردند، در مورد مشکلاتی که در سال 2022 با آن مواجه خواهیم شد، روشن بین بودند. آنها نیز چنین فکر نمی کردند. (یکی از دلایلی که بنیانگذاران اساسنامه کنفدراسیون را به نفع قانون اساسی لغو کردند، این بود که تغییر اساسنامه کنفدراسیون بسیار دشوار بود.) همانطور که از پیش نویس قانون اساسی دور می شویم، ممکن است تغییرات زیادی برای حفظ این سند مورد نیاز باشد. همانطور که تکنولوژی تغییر می کند، اخلاق اجتماعی تغییر می کند و (امیدواریم) ایالات متحده چیزهایی را در مورد رانندگی در جاده یاد بگیرد.

اما بنیانگذاران همچنین احتمالاً پیش‌بینی نمی‌کردند که کنگره به‌طور داوطلبانه قدرت خود را به قوه قضاییه و مجریه واگذار کند و تغییر در قانون اساسی را به فقط راهی برای مقابله با مشکلات بزرگ و راکد کشور – از جست و خیز تا کدهای گفتاری.

از آنجایی که کنگره قوانین کمتر و کمتری وضع کرده است، قوه مجریه – و تعداد زیادی از سازمان های اداری در آن – با فشارهای سیاسی فزاینده ای برای مقابله با مشکلات پیش روی کشور مواجه است. اما قانون اساسی اجازه نمی دهد که قوه مجریه به عنوان جانشین قوه مقننه پر شود – به همین دلیل است که بسیاری از دستورات و اقدامات اجرایی به دادگاه فدرال ختم می شود. این امر دادگاه ها را در موقعیتی نامطمئن قرار می دهد – لغو اقدامات اجرایی، با علم به اینکه شانس کمی برای مداخله کنگره برای رسیدگی به موضوع یا اجازه دادن به قوه مجریه برای ادامه تجاوز به کنگره وجود دارد، که هر تصمیم کنگره را بیشتر تضعیف می کند. تمایل به پرداختن به مسائل سیاسی.

مهاجرت یک مثال کامل است. آخرین تغییر عمده قانونی در سیستم مهاجرت ما، قانون اصلاح و کنترل مهاجرت در سال 1986 بود. میلیون ها نفر در دهه های بعد به طور غیرقانونی به ایالات متحده آمدند. از نظر سیاسی، هیچ یک از طرفین از حل این مشکل سودی نبرده است، زیرا این موضوع به یک موضوع مهم در مبارزات انتخاباتی تبدیل شده است. بنابراین کنگره هیچ کاری انجام نداد. قانونگذاران سیستم مهاجرت قانونی را اصلاح نکرده اند. آنها متوقف نشدند که با افرادی که قبلاً اینجا هستند چه کنند. پس از توقف مکرر تلاش‌ها در هر دو مجلس کنگره، در سال 2009، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، «تاخیر ورود کودکان» (DACA) و «اقدام تأخیری برای والدین آمریکایی‌ها» (DAPA) را ایجاد کرد که به برخی از افرادی که به‌طور غیرقانونی به عنوان خردسال به کشور آورده شده بودند، اجازه می‌داد. و والدین شهروندان آمریکایی در این کشور به طور غیرقانونی برای مجوز کار اقدام کنند. ایالت های جمهوری خواه بلافاصله با این استدلال که رئیس جمهور از اختیارات قانون اساسی خود برای “اطمینان از اجرای صحیح قوانین” فراتر رفته است، شکایت کردند. و در عوض این قوانین جدید را وضع کردند. بیش از یک دهه بعد، دادگاه های فدرال DAPA را لغو کردند و به نظر می رسد که آماده انجام همین کار با DACA هستند. کنگره – با تماشای کل این بازی – هنوز کاری انجام نداده است.

و این فقط رکود چریکی نیست. علیرغم کنترل حزب بر هر دو مجلس کنگره و ریاست دو رئیس جمهور گذشته، کنگره کمتر از همیشه به کار خود ادامه داده است. کنگره 117 کنونی قرار است کمترین بازدهی را در بیش از 50 سال گذشته داشته باشد.

این ما را به کمیسیون دیوان عالی بایدن بازمی گرداند. اگر فکر می کنید مشکل از دیوان عالی کشور است نظرات محافظه کارانه او در مورد سقط جنین، تقلب چریکی، قانون حقوق رای، تامین مالی کمپین انتخاباتی، یا به معنای واقعی کلمه هر چیز دیگری، و سپس ایجاد یک دوره 18 ساله یا تضمین دو دوره انتخابات SCOTUS برای هر رئیس جمهور هنوز جواب نیست دیوان عالی اساساً یک نهاد ضد اکثریت، محافظه‌کار با یک نهاد کوچک است که طبق قانون اساسی برای حقوق تعیین می‌کند، نه سقف. فقط کنگره – یا یک روند اصلاحی که منعکس کننده اراده رای دهندگان است – می تواند واقعاً به این مسائل بپردازد. و اگر محافظه‌کاران واقعاً به آنچه می‌گویند باور دارند – اینکه دولت اداری بیش از حد قابل تشخیص است و مرتباً آزادی آمریکایی‌های عادی را زیر پا می‌گذارد – پس اجازه دادن به روند اصلاح آسان‌تر راهی برای گرسنگی دادن به جانور است. در حال حاضر، سازمان‌های اداری بر این استدلال بسیار عملی تکیه می‌کنند که اگر با مشکلی با اهمیت ملی برخورد نکنند، هیچ کس دیگری این کار را نخواهد کرد.

مواجهه با سطوح آسمانی امروزی کنگره سکون، تنها راه رفع این موارد اصلاح قانون اساسی است. و در حال حاضر این خیلی سخت است. محاکمه ها و مصیبت های اصلاحیه حقوق برابر را ببینید. اولین بار در سال 1972 به ایالت ها پیشنهاد شد، تنها 35 ایالت قبل از مهلت تعیین شده توسط کنگره در سال 1979 به تصویب ERA رای دادند. اما پس از جنبش #MeToo، سه ایالت دیگر به تصویب ERA-ویرجینیا در سال گذشته رای دادند. ایالت ها به 38 مورد نیاز برای اصلاح قانون اساسی. اما در این میان، پنج کشور به لغو تصویب رای دادند. آیا کنگره می تواند ضرب الاجل های تصویب را تعیین کند؟ آیا دولت‌ها می‌توانند قبل از رسیدن اصلاحیه به 38، «درایت‌سازی» کنند؟ نوادا، ایلینوی و ویرجینیا علیه بایگانی ملی ایالات متحده به دلیل به رسمیت شناختن ERA به عنوان بخشی از قانون اساسی شکایت کرده اند. تا الان باختند.

این بدان معناست که برای تغییر قانون اساسی در این زمان، شما به 34 ایالت یا دو سوم از هر مجلس کنگره نیاز دارید تا اصلاحیه ای را پیشنهاد کنند، در زمانی که حتی تمایلی به تصویب قانون با اکثریت ساده ندارند. سپس قانونگذاران در 38 ایالت باید با این اصلاحیه موافقت کنند. و در عین حال، شما باید همه ایالت هایی را که قبلاً به تصویب رأی داده اند، از پس گرفتن تأییدیه خود تا رسیدن به 38 جلوگیری کنید.

این دستور العملی برای بقای طولانی مدت یک ملت خودگردان نیست. هیچ یک از طرفین از این سیستم سفت و سخت حکمرانی سود نمی برند. و عدم امکان آشکار تغییر اساسی در قانون اساسی در این نقطه از گفتمان سیاسی ما به این معنی است که مردم دیگر به سختی آنها را پیشنهاد می کنند. تعداد اصلاحات پیشنهادی به طور پیوسته در حال کاهش است، به طوری که حدود نیمی از آنها در کنگره گذشته (78) نسبت به پیشنهاد در سال 1996 پیشنهاد شده است.

اما این می تواند تغییر کند!

تغییر بخشی برای اصلاحات در قانون اساسی. بنیانگذاران ما می‌خواستند نوار تعمیر بالا باشد، اما نه در جایی که هوا آنقدر رقیق باشد که بتوان زنده ماند. شاید دو سوم کشورها برای تصویب کافی باشند نه سه چهارم؟ شاید ما به صراحت بازگشت را پس از تصویب توسط؟

من آماده ویرایش هستم، اما اجازه دهید با یک متن کوچک شروع کنیم: اصلاحیه این قانون اساسی که توسط اکثریت هر دو مجلس کنگره یا اکثریت ایالت ها پیشنهاد می شود، زمانی معتبر است که توسط مجالس قانونگذاری دو سوم ایالت های مختلف تصویب شود. مشروط بر اینکه هیچ اصلاحیه ای امتیازات یا مصونیت های شهروندان ایالات متحده را محدود نکند. هیچ کشوری نمی‌تواند تصویب خود را پس بگیرد و تمام مهلت‌های تصویب باید در متن مورد تصویب درج شود.

در پاییز 2005 من مدارک قاضی آنتونین اسکالیا را از دانشگاه هاروارد در حالی که در مورد مزخرفات قانونی صحبت می کردیم، حمل کردم. با نگاهی به گذشته، او با من به همان روشی صحبت کرد که یک بزرگسال سعی می کند یک کودک 3 ساله را درگیر مکالمه کند، زیرا می داند که همه چیز را نمی فهمد، اما امیدوار است که در این فرآیند صحبت کردن به زبان را یاد بگیرد. اما در حالی که تلاش می کردم بفهمم در مورد چه چیزی صحبت می کنیم، اسکالیا چیزی گفت که به نظرم کاملا تکان دهنده بود. آنقدر که امروز هم به یاد دارم.

او گفت که فکر می کند قانون اساسی شرورانه است. «لغو» تصمیمات دیوان عالی برای مردم بسیار دشوار بود، که دادگاه ها را واداشت تا کیف مسائل دشوار را بهتر به فرآیند سیاسی واگذار کنند.

در سال 2014، از او و دوست دخترش، روث بادر گینزبورگ، پرسیده شد که چگونه قانون اساسی را تغییر خواهند داد. او گفت که مایل است اصلاحیه حقوق برابر تصویب شود. اسکالیا همان پاسخی را داد که یک دهه پیش به من داد: همانطور که Legal Times گزارش می دهد، “[Scalia] یک بار محاسبه کرد که چند درصد از جمعیت می توانند از اصلاح قانون اساسی جلوگیری کنند و دریافتند که کمتر از 2 درصد است. اسکالیا گفت: “این باید سخت باشد، اما نه چندان دشوار.”

راست میگه زمان تغییر روند تعمیر فرا رسیده است.


https://20khababr.ir
https://afkharebartar.ir
https://akhabarebartar.ir
https://andnews.ir
https://avatefepak.ir
https://baranmajale.ir
https://behtaringam.ir
https://daltek.ir
https://elmitarin.ir
https://fardayeashena.ir
https://forbos.ir
https://foxirani.ir
https://gisoon.ir
https://hodhodirani.ir
https://iranisard.ir
https://kahkashani.ir
https://lasttimes.ir
https://lilaki.ir
https://livejame.ir
https://magirani.ir
https://majaleiranian.ir
https://mervina.ir
https://mineralnews.ir
https://modirezard.ir
https://momon.ir
https://moniseh.ir
https://nationaliran.ir
https://netcrafti.ir
https://news-single.ir
https://newsexpress.ir
https://newslife.ir
https://newsspot.ir
https://newsteen.ir
https://nikmag.ir
https://officemag.ir
https://okaziyon.ir
https://one-news.ir
https://pandamag.ir
https://parsroids.ir
https://patris-fun.ir
https://senatornews.ir
https://seratmag.ir
https://sibala.ir
https://sohanian.ir
https://sosokan.ir
https://tazekhabari.ir
https://technoirani.ir
https://timesirani.ir
https://yamorani.ir
https://yandexkhabari.ir
https://abdoosnews.ir
https://zehnenoandinsh.ir
https://abestanews.ir
https://abtinnews.ir
https://akhbarebartaaar.ir
https://akhbaremaaaa.ir
https://akhbareshomaaa.ir
https://akhshijnews.ir
https://atrinnews.ir
https://atroticnews.ir
https://atshnews.ir
https://bashariatemrooz.ir
https://dastesalamatt.ir
https://dostemansalam.ir
https://elementorsite.ir
https://emrooztafahom.ir
https://ensanedirooooooz.ir
https://etelaresankhabar.ir
https://examplenews.ir
https://fardaalefba.ir
https://gisooyekhabar.ir
https://halohekayatha.ir
https://hashtadonoh.ir
https://hekayatfardayeemaaa.ir
https://honarmandkhabar.ir
https://istgaheshomareyek.ir
https://ketabkhoooon.ir
https://kimyagaaaar.ir
https://markazeakhbar.ir
https://masternewss.ir
https://mohamadrezasite.ir
https://morvarideasia.ir
https://mramins.ir
https://naserinews.ir
https://nasermr.ir
https://newsamins.ir
https://newsatropat.ir
https://newscenterals.ir
https://newsmineral.ir
https://newsouls.ir
https://newspishgamannn.ir
https://newssalam.ir
https://newsshans.ir
https://newsworlds.ir
https://parinews.ir
https://patris-music.ir
https://poshtibannews.ir
https://powernewss.ir
https://recordejadid.ir
https://salamnewws.ir
https://23ncfst.ir/
https://amiran-carpet.ir/
https://armanenergytec.ir/
https://blogenews.ir/
https://blogkhoon.ir/
https://bvfars.ir/
https://charsounews.ir/
https://chsnews.ir/
https://dezfil.ir/
https://dmwebmaster.ir/
https://dota2news.ir/
https://erfanhd.ir/
https://etminan110.ir/
https://faratarazkhabar.ir/
https://farsgardi20.ir/
https://footynews.ir/
https://goto98.ir/
https://ilyarkhabar.ir/
https://ir2khabar.ir/
https://iranalmanac.ir/
https://irandaryafest.ir/
https://khabarehaft.ir/
https://khabarontime.ir/
https://lolsms.ir/
https://maadgig.ir/
https://masoudtb.ir/
https://mp3news.ir/
https://music-ha.ir/
https://nakhlestankhabar.ir/
https://newcharge.ir/
https://news-links.ir/
https://news180.ir/
https://pimn.ir/
https://prmf.ir/
https://pvnews.ir/
https://rejawnews.ir/
https://sahab-co.ir/
https://samanbarg.ir/
https://semanews.ir/
https://shirinonews.ir/
https://soheilesonghor.ir/
https://tacity.ir/
https://taktanews.ir/
https://tarabaranmag.ir/
https://telegram-persian.ir/
https://tfcenter.ir/
https://trika.ir/
https://velninews.ir/
https://vidnaz.ir/
https://wajnews.ir/
https://your-news.ir/
https://zangannews.ir/
https://2016downloadnew.ir/
https://paxsolomusic.ir/
https://daryamedia.ir/
https://andikakhabar.ir/
https://seo-pbn.ir/
https://ghezelwich.ir
https://panaztebtabriz.ir
https://shayna-net.ir
https://kanooneslamshahr.ir
https://raynuts.ir
https://honare2.ir
https://itsama.ir
https://flingpet.ir
https://foreverpro.ir
https://fraeesi.ir
https://gkhabar.ir
https://18amlak.ir
https://pooyesh-khabar.ir
https://matsef.ir
https://photo-land.ir
https://tabarestan118.ir
https://disachain.ir
https://chikaapp.ir
https://mahestan18.ir
https://radyaabkala.ir
https://c-civil.ir
https://saeeed.ir
https://copytops.ir
https://modirsearch.ir
https://shz1music.ir
https://m-khosravi.ir
https://iranhayashi.ir
https://iranian-dress.ir
https://gigblog.ir
https://basitcg.ir
https://mashhadhekmat.ir
https://rahetamin.ir
https://radolyamani.ir
https://bnemati.ir
https://face-wood.ir
https://tourvare.ir
https://centertasisat.ir
https://bidarirafsanjan.ir
https://namahaa.ir
https://30pp.ir
https://script-tabadol-link.ir
https://simayesarbedar.ir
https://pakdashtiha.ir
https://rentacars.ir
https://2019movies.ir
https://ekar24.ir
https://saber-ramezani.ir
https://teb-saharsina.ir

ایندکسر

کفش اسپرت