موتور دیزل – ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد

پیستون در مسیر حرکت روبه تحت خود جلو مجاری تنفس هوای جدید را باز میکند. مبنا فعالیت سیستمهای انژکتوری بر فشار بالای سوخت در زمانه ورود به درون سیلندر هست و اصطلاح پاشش سوخت هم از همین جا میآید در حالی که در آیتم کاربراتور در واقعیت این جریان هوای محل ورود به موتور بود که بنزین را دارای خویش همپا میکرد و عملاً بنزین درون سیلندر «ریخته» میشد به جای آنکه پاشیده شود. شالوده عمل سیستمهای سوخترسان انژکتوری (Fuel Injection System)، همانگونه که از نام آن پیدا هست بر دوش انژکتورها پمپ 6 پیستون است. احتمال دارد هم اینگونه باشد چون از یک نگاه ساده، انژکتور در حقیقت عمل خاصی انجام نمیدهد بلکه تنها یک استوانه ریز است که یک سر آن شکاف ریزی قرار گرفته و سوخت از همین رخنه کوچک اساسی فشار به داخل مانیفولد هوا تزریق میشود. این‌که چگونه انژکتور می تواند میزان و زمانه پاشش سوخت را در دست گرفتن نماید را در ادامه بررسی خوا هیم کرد اما در این زمینه انژکتور به طور تام تابع دستوراتی می باشد که از جانب ECU ماشین اخذ میکند. ساختار انژکتور در رخ به طور تمام مشخص است. یک موتور v8 مشابه یک حیوان وحشی میباشد که غرش می نماید و میلرزاند. در دورهای موتور پایین و در شرایطی که فشار کاری متعددی بر بر روی موتور نیست، انژکتورها در وقتی مضاعف کوتاه باز و بسته شده و به این ترتیب میزان زیاد مقداری از سوخت به باطن سیلندر پاشیده میشود. حال سوخت توانسته از باک خود را به درون موتور برساند البته انژکتورها نمیتوانند بدون کنترل سوخت را وارد سیلندر کنند چرا که در غیر این رخ عملاً به طور پیوسته سوخت در حال پاشیده شدن به باطن سیلندر است در حالی که فقط در لحظهای مختص و ولی به میزانی یگانه سوخت می بایست به موتور تزریق شود. بر روی ریل سوخت، به تعداد سیلندرهای خودرو انژکتورهایی کارگزاشتن شده می باشد (البته مدلهای تک انژکتوری در دهه ۹۰ برای مدتی کوتاه همگانی شد که نمونههایی از آن را می توان در محصولات قدیمیتر دوو دید). دارای همین اوصاف مهندسین به جهت طراحی این اثاثیه در ظاهر ساده می بایست دید بزرگ و تمامی جانبی داشته باشد و البته حساس دانش به این‌که همین جریانات در باطن لوله ها همیشه در اکنون تغییر تحول دمایی و حجمی میباشند طراحی آنان طاقت فرسا خیس از آنچه که میباشد به پیستون قهوه لحاظ می رسد. زمانی تسمه تایم ببرد، ریتم باز و بسته شدن سوپاپ ها بهم میریزد و درصورتیکه بدور موتور بالا باشد، بسته به طراحی موتور به احتمال مضاعف سوپاپ دارای مرحله رویی پیستون بازخورد می کند و منهای شکسته شدن خود سوپاپ باعث جراحت دیدن پیستون نیز میشود. رسوبات محفظه احتراق، حجمی و خطر آسیب رساندن به موتور هنگام احتراق را ارتقا می دهند. پیستون های دو روزگار را در سواریهای سایز ریز اهمیت موتورهای اندک حجم بازدید میکنیم. همین انژکتورها از یک سو به ریل سوخت خودرو متصلاند و از سوی دیگر به بالای سیلندر و داخل مانیفولد هوا (البته محل این انژکتورها در موتورهای تزریق مستقیم سوخت گوناگون است). بنابر توضیحاتی که در آیتم عملکرد پیستون در ماشین دادیم، این قطعه به طور معمول با توان انتقال حرارتی بالا ساخته می شود و هم چنین اهمیت اقتدار انتقال دمایی بسیار بالا نیز است. این فشار سوخت ثابت میباشد و سیستم مدیر موتور اتومبیل متناسب مهم نیاز موتور، روزگار باز بودن انژکتورها را تغییر می‌دهد تا از این طریق مقدار بنزین تزریق شده به موتور تغییر تحول کند. به همین ترتیب بخش مربوط به بسته بودن انژکتور حل شده هست ولی اکنون زمانه آن است که دستور از ECU برای گشوده شدن انژکتور ارسال شود. در حقیقت این انژکتورها میباشند که در دست گرفتن مقدار و دوران پاشش سوخت را بر عهده دارا هستند و اهمیت فرامینی که از ECU خودرو اخذ می نمایند در اختیار گرفتن پاشش سوخت را انجام میدهند. البته پاشش سوخت مستضعف افزایش فشار میباشد و پمپ بنزین وظیفه این ارتقا فشار را در سیستم بر عهده دارد. برای همین منظور، یک سیم پیچ به دور بدنه انژکتور کارگزاشتن شده است. زمانی که نیاز به باز شدن انژکتورها باشد، امر الکتریکی از جانب ECU ارسال می شود و همین فرمان الکتریکی سبب ساز آهنربا شدن سیم پیچ شده و این آهنربا، پیستون و به دنبال آن سوزن انژکتور را به سمت بالا میکشد. همین فنر آنقدر قدرت داراست که بتواند انژکتور را سرعت بالا ببندد و در عین اکنون آنقدر حاذق نمی باشد که در مقابل نیروی مغناطیسی حاصل از سیم پیچ مقاومت نماید و اذن میدهد انژکتور در زمانه اضطراری گشوده شود. در مسیر همین لوله یک قطعه ریز فلزی مغناطیسی به رخ استوانه وجود دارااست که یک سوزن ریز به انتهای آن متصل هست که نقش سوپاپ انژکتور را بازی میکند. سیم پیچها به طور کلی حیاتی ورود جریان الکتریسیته مستقیم مغناطیسی شده و مانند یک آهنربا فعالیت می نمایند و به همین ترتیب میتوانند قطعات آهنی را به سمت خویش جذب کنند. فرآیند جریان یافتن سوخت از درون انژکتور به طور معمول در حد یک‌سری میلی ثانیه است و بایستی همین مسیر به سرعت بسته شود. درصورتیکه شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید داده ها بیشتری در گزینه پیستون عظام tu5 لطفا از وبسایت ما دیدن کنید.

ایندکسر

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum Mobil Ödeme Bozdurma Vodafone Mobil Ödeme BozdurmaBetpasRestbetVdcasinoKlasbahishtml nullednulled themesMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme Nakite Çevirme