هنگامی که بسیاری از افغانستان تحت حکومت طالبان در اواخر 1990s بنیادگرای رژیم پیش نویس قانون اساسی جدید.

سند هرگز به طور رسمی تصویب شد و معلوم نیست چقدر از آن را تا کنون اجرا شده قبل از رهبری ایالات متحده در تهاجم سال 2001 سرنگون افراطی اسلامی از قدرت است.

اما قانون اساسی ارائه می دهد یک نگاه اجمالی به چه نوع از دولت نظامی سازمان پیش بینی آن را به عنوان آماده برای مذاکره آینده قدرت های آرایش با دولت فعلی افغانستان به رهبری رییس جمهور اشرف غنی.

یک حل و فصل سیاسی ساخته شده توسط نامتجانس افغانستان به طرف یک جزء کلیدی از توافق صلح امضا شده توسط ایالات متحده و طالبان در فوریه 29 است که با هدف پایان دادن به 18 سال جنگ.

بر اساس این توافق نیروهای خارجی افغانستان را ترک خواهد کرد در ازای مبارزه با تروریسم تضمین از طالبان است که موافقت کرده است برای راه اندازی مذاکرات مستقیم با مقامات افغان به صورت دائمی آتش بس و قدرت های فرمول به حکومت این کشور است.

از سال 2001 شورش طالبان عهد کرده است به بیرون راندن نیروهای خارجی و سرنگونی غربی مورد حمایت دولت در کابل. اما حتی آن را به عنوان به ظاهر به دنبال صلح بوده است مبهم در مورد چه نوع از دولت پس از جنگ را پیش بینی نمود.

رادیکال اسلامی دانشجویان

طالبان ظهور در سال 1994 پس از پایان اشغال شوروی از افغانستان.

عمدتا قومی پشتون گروه اول ظاهر در خبرگزاری اسلامی دانشجویان در پاکستان که در آن میلیون ها نفر از افغانستان فرار کرده بود به عنوان پناهنده شد.

این حدیث با این رادیکال هزاران افغان که عضو مجاهدین ایالات متحده-حمایت شورشیان که مبارزه علیه اشغال نیروهای شوروی.

طالبان به نظر می رسد در شهر جنوبی قندهار افغانستان دومین در سال 1994 دو سال پس از مجاهدین قدرت را در این کشور. اختلافات میان جناح مجاهدین سوخت ویرانگر جنگ داخلی که منجر به کشته شدن بیش از 100 ، 000 نفر در کابل به تنهایی.

طالبان وعده داده شده برای بازگرداندن امنیت و اجرای خود را فوق محافظه کار نام تجاری از اسلام است. آنها اسیر کابل در سال 1996 و دو سال بعد کنترل برخی از 90 درصد از کشور است.

در سال 1998 رهبر طالبان ملا محمد عمر مونتاژ برخی از 500 اسلامی از سراسر کشور به پیش نویس یک قانون اساسی جدید برای کشور است.

پس از سه روز مذاکرات پژوهشگران پیش نویس 14-صفحه سند — اولین و تنها تلاش طالبان برای تدوین نظریات خود را در قدرت و حکومت.

‘به شدت ریشه های مذهبی’

در سند قدرت متمرکز در دست یک “امیر ul-اسلام” و یا رهبر وفادار. این رهبر رئیس دولت بود و تا به حال قدرت نهایی. این بود که ملا عمر طالبان را رهبر معنوی و بنیانگذار.

قانون اساسی توصیف نیست چگونه مانند یک رهبر می تواند انتخاب شود و یا برای چه مدت او می تواند در خدمت. اما به گفته رهبر معظم انقلاب باید نر و یک مسلمان سنی.

Mullah Mohammad Omar


ملا محمد عمر

اسلامی, شورای دستچین رهبر انقلاب را در خدمت به عنوان مجلس قانونگذاری و اجرای قوانین و سیاست. دولت به رهبری رئیس شورای وزیران — نيمه نخست وزیران و موقعیت — خواهد گزارش به شورای اسلامی.

تحت قانون اساسی اسلام سنی بود که رسمی دولت, دین, حتی اگر برخی از 15 درصد از جمعیت شیعیان و مسلمانان.

در این سند آمده است که هیچ قانون می تواند بر خلاف شریعت اسلامی قانون است.

قانون اساسی اعطا آزادی بیان زنان در آموزش و پرورش و حق محاکمه عادلانه اما همه در محدوده طالبان را دقیق تفسیر از شریعت.

معلوم نیست چگونه این سند به شکل طالبان قوانین سخت گیرانه و سیاست های آن در طول اسلامی امارت نام رسمی رژیم طالبان که حکومت افغانستان از 1996-2001.

طالبان ممنوع تلویزیون و موسیقی, مجبور, مردان به دعا و رشد ریش مجبور به پوشاندن خود از سر تا پا و مانع از زنان و دختران از کار و یا رفتن به مدرسه. طالبان قطع دست دزد عموم شلاق مردم برای نوشیدن الکل و سنگسار به اعدام کسانی که درگیر در زنا. اعدام مشترک بودند.

اندرو واتکینز یک تحلیلگر ارشد افغانستان در گروه بین المللی بحران گفت: پیش نویس قانون اساسی نشان دهنده “طالبان را به شدت ریشه های مذهبی” و نشان می دهد که اهمیت قرار داده شده در یک “قدرت متمرکز” برای یک گروه که به “دهکده در یک ماموریت بازگرداندن نظم به این کشور است.”

سند آشغال با تناقضات و هرگز به تصویب رساند. آن منتشر شد در سال 2005 یک سال پس از افغانستان به تصویب یک قانون اساسی جدید. اما سند ناپدید شده از طالبان گفتمان در سال های اخیر است.

“که ممکن است با توجه به بحث داخلی بیش از برخی مقالات یا فقط انعکاسی از این گروه تمایل به انعطاف پذیر باقی می ماند در سیاست های خود در بخش شاید برای جلوگیری از اختلافات داخلی بر سیاست تفاوت” گفت: Watkins.

‘انحصار قدرت’

به عنوان یک شورشی گروه طالبان حفظ کرده است برخی از آن اصول کلیدی پس از آن سرنگون شد و در سال 2001.

قدرت است که هنوز متمرکز در دست یک قدرتمند رهبر نظارت سایه طالبان در افغانستان. طالبان هنوز هم اجرای دقیق آن تفسیر از اسلام در مناطق تحت کنترل آن است. و آن را هنوز هم با توجه شریعت به عنوان قانون کشور.

Taliban fighters in the Shindand district of Herat Province in May 2016.


مبارزان طالبان در این ولسوالی به ولایت هرات در مارس 2016.

اما تحلیلگران می گویند که در دو دهه گذشته تغییر کرده است چگونه طالبان views قدرت.

طالبان غلبه بحران جانشینی پس از مرگ ملا عمر است پشت سرگذاشته رقابت از درخواست تجدید نظر جهانی از دولت اسلامی (داعش) گروه افراطی و باقی مانده است نسبتا منسجم نیروی مبارز با وجود آن 18-سال جنگ خارجی و دولت افغانستان و نیروهای.

“این گروه در حال حاضر به اجرا در ترکیب عجیب و غریب به طور فزاینده ای به تمرکز و کنترل خود را از آن خود عضویت, در حالی که همچنین اجازه می دهد آن را به عدم تمرکز در راه های دیگر گفت:” واتکینز.

طالبان ادعا کرده است که به تازگی آن است که همان گروه است که حکومت افغانستان در 1990s.

در بیانیه طالبان گفت: آن را نمی خواهند به دوباره آن امارات اسلامی و تلاش کرده است تا پروژه بیشتر دعایی تصویر.

اما طالبان ابهام در حقوق زنان و آزادی بیان و انتخابات — کلید دموکراتیک اصول معرفی شده در افغانستان از سال 2001 — به نگرانی در میان بسیاری از افغان ها که گروه های افراطی تلاش خواهد کرد برای بازگرداندن آن شدید رژیم است.

طالبان گفت: در ماه ژانویه 2019 که آنها نه به دنبال “انحصار قدرت” در دولت آینده در افغانستان اما به دنبال راه هایی برای همزیستی با افغانستان در آنچه دیده می شد که شبه نظامیان’ ترین آشتی جویانه بیانیه ای به تاریخ.

یک ماه پیش طالبان سخنگوی Zabiullah مجاهد گفت: “اگر صلح می آید و طالبان را برمی گرداند و سپس بازگشت ما نمی خواهد در همان راه سخت به عنوان آن را در سال 1996 است.”

طالبان گفت: در ماه فوریه 2019 آن است که متعهد به اعطای زنان از حقوق خود و اجازه می دهد آنها را به کار و رفتن به مدرسه, اما تنها زمانی که آنها را نقض نمی کند اسلام یا افغانستان ارزش.

اما در همان بیانیه طالبان همچنین پیشنهاد کرد آن را می خواهد به محدود کردن شکننده آزادی های به دست آمده توسط زنان باعث موجی از نگرانی از حقوق فعالان.

تحلیلگران گفت که طالبان را ابهام در مسائل کلیدی نشان دهنده اختلافات در داخل گروه.

طالبان و رهبری سیاسی مستقر در پاکستان است که تصور می شود بیشتر به یک محل اقامت در فرض قدرت تحت قرارداد صلح.

در ضمن hard-خط فرماندهان نظامی در میدان جنگ در افغانستان تمایلی به تکان دادن بر روی خواسته های خود را به صورت کامل مرمت امارات اسلامی.

“وجود دارد یک کوکتل از نمایش ها در میان طالبان در قدرت و حکومت” گفت: جاوید احمد یک عضو ارشد در واشنگتن-بر اساس شورای آتلانتیک.

“بیشتر از هر چیزی رهبران طالبان نیاز به یک درون طالبان گفت و گو برای حل و فصل آنها دیدگاه های ضد و نقیضی در مورد آینده افغانستان در دولت” احمد اضافه شده است.

نیز وجود دارد که تفاوت شدید میان نیروهای سیاسی و نخبگان.

پشتون ها بزرگترین گروه قومی در افغانستان به طور کلی حمایت از یک دولت متمرکز است که حداقل تضمین های خود را کنترل دولت است. اما غیر پشتون ها را تشکیل می دهند که اکثریت جمعیت این باور بیش از حد قدرت از دولت چپ در دست یک فرد و حمایت از عدم تمرکز به دلیل آن خواهد ساخت ضریح فراگیر تر و توزيع عادلانه قدرت است.

فوق العاده دشوار است’

مذاکرات مستقیم میان طالبان و افغانستان مذاکره تیم بیش از یک دائم آتش بس و قدرت های تنظیم شد و انتظار می رود برای شروع در مارس 10.

اما راه اندازی این مذاکرات به تعویق افتاد با توجه به اختلافات بر سر آزادی زندانیان طالبان و شکل گیری ولایت را از تیم مذاکره کننده.

حتی زمانی که در داخل افغانستان آغاز مذاکرات بسیاری از آنها را به انتظار تواند پیچیده و طولانی احتمالا سال مصرف با توجه به خلیج فارس میان دو طرف درگیر در سیاست و توزیع قدرت است.

“آن را فوق العاده دشوار خواهد بود برای به دست آوردن دو طرف به آمده تا با سازش در هر شماره از حکومت” احمد گفت: اگر چه او افزود که وجود دارد نیز دلایلی برای امید.

تماشا کنید: زنان افغان از ترس طالبان مذاکرات صلح را تضعیف آزادی

هر دو طالبان را در چشم انداز سیاسی افغانستان نظام سیاسی مورد نظر در تمرکز قدرت و عالی نقش اسلام.

افغانستان در سال 2004 قانون اساسی تجویز که “هیچ قانون می تواند بر خلاف اعتقادات و احکام مقدس دین اسلام” و گاهی اوقات به نظر می رسد در تقابل با بیشتر لیبرال و دموکراتیک عناصر درون آن است.

قدرت در دست یک به شدت متمرکز دولت است. رئیس جمهور حق دارد که برای تعیین و آتش فرمانداران شهرداران روسای پلیس منطقه فرمانداران و سناتور و یک دست در این کشور منابع مالی و چقدر بودجه صرف شده و توزیع شده است.

“وجود دارد خیلی بیشتر زمینه های مشترک در, حقوقی و راهبری سیستم های این دو از بسیاری از حامیان آنها در هر دو طرف مراقبت به اعتراف” گفت: Watkins.

tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de